Politica de returnare

1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare – persoane fizice

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , “Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile  calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

Art. 14, Alin. 3 din aceasi lege mai sus mentionata spune astfel  :
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.
Kaluna Srl (kaluna.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.

Kaluna Srl (kaluna.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.

Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, “Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract” folosind declaratia neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa office@kaluna.ro.

2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare – persoane juridice (operatori economici *)

Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa office@kaluna.ro.
Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:

– perioada de 3 zile calendaristice de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
– minim 3 comenzi finalizate (si nereturnate) in prealabil celei pentru care se doreste returnate cu o valoare de minim. 10.000 de lei
– completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
– produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
– produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur

In cazul in care nu se respecta conditile mai sus mentionate, singura metoda prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situata intre 10% si 30%. Decizia de acceptare se va transmite intr-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.

Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala, in maxim 30 de zile de la receptionarea returului.
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).

3. Produse excluse, fara drept de returnare

a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

4. Returnarea produselor defecte de noi (DOA – Dead on Arrival)

Produsele defecte de noi (DOA – Dead on Arrival) declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala kaluna.ro, in cazul in care clientul nu se poate deplasa la sediul firmei. Acestea se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garantie, in conditile legale in cazul persoanelor fizice sau contractuale in cazul persoanelor juridice.
Produsele susceptibile de nerespectarea conditiilor de garantie vor fi preluate in regim normal de garantie pentru redirectionarea catre un service autorizat in vederea diagnosticarii. In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.

5. Returnarea produselor in afara prevederilor legale

Cererile de retur ce depasec perioada de 14 zile calendaristice (persoane fizice) sau 3 zile calendaristice (persoane juridice) se vor trimite doar pe e-mail, la adresa office@kaluna.ro Cererile vor fi analizate de catre Departamentul Retur iar termenul de raspuns este de 72 de ore. In cazul in care o cerere peste perioada de retur va fi acceptata, ea va contine automat o penalizare la valoarea produsului situata intre 5% si 30%. Cererile de retur a unor comenzi ce depasesc 30 de zile de la perioade de achizitie nu vor fi luate in considerare. Termenul de returnare al baniilor in aceste cazuri este de 30 de zile calendaristice.

6. Date returnare

Returnarea se va face conform datelor de mai jos :

Kaluna Srl – Departament Retur
Parcare ERA Shopping Park, Oradea
Telefon : 0735 566 05 , E-mail : office@kaluna.ro
Program de lucru : Luni – Vineri 9:00 – 18:00

Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus), prin curierat (recomandat Cargus Curier sau Fan Courier), prin Posta Romana sau personal.
Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs. Returnarea banilor se va face ulterior prin transfer bancar sau mandat postal.